Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü’nün Sındırgı’daki yanan sahalarda başlattığı "Çizgi Ekim Tekniği" meyvelerini vermeye başladı.

2025 yılının Temmuz ayında çıkan yangınla küle dönen Düğüncüler Orman İşletme Şefliği’ndeki ormanlık alan, hummalı çalışmalarla yeniden yeşeriyor.


728795068 1480347900800210 5189008385393572856 N


Emekler Yeşerdi: Karaçamlar Toprakla Buluştu

Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü ekipleri, Sındırgı Düğüncüler mevkisinde yaklaşık bir yıl önce yaşanan orman yangınının izlerini silmek için harekete geçmişti. Yangınla tahrip olan sahalara, "Çizgi Ekim Tekniği" kullanılarak binlerce karaçam tohumu ekilmişti. Bugün gelinen noktada, toprakla buluşan tohumların filizlenmesi, bölge halkı ve orman teşkilatı için büyük bir moral kaynağı oldu.


729856075 1480347927466874 1067792841613113532 N


"Ateşle Kararan Topraklarımız, Emekle Yeşeriyor"

Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, çalışmaların titizlikle yürütüldüğü belirtilerek, "2025 Temmuz ayında kaybettiğimiz orman varlığımızı, sarf ettiğimiz emekle yeniden geri kazanıyoruz. Çizgi ekim tekniğiyle ektiğimiz karaçam tohumlarımızın filizlenmesi, yüzümüzü güldürdü" ifadelerine yer verildi.


728280919 1480347897466877 4512725598816743072 N


Gelecek Nesillere Miras

Sındırgı’daki orman varlığını korumak ve yangın sonrası ekosistemi yeniden tesis etmek amacıyla yürütülen bu çalışma, bölgenin biyolojik çeşitliliği için de büyük önem taşıyor. Ekiplerin özverili çalışmalarıyla yeniden yeşeren ormanlık alan, gelecek nesillere daha yeşil bir Balıkesir bırakma hedefinin en somut göstergesi oldu.

Muhabir: Haber Merkezi