Basketbol Süper Ligi'ni kupayla kapatarak taraftarlarını sevince boğan Fenerbahçe Beko, yeni sezon kadro planlaması doğrultusunda ilk ayrılığı resmen duyurdu.

Sarı-lacivertliler, son iki sezondur pota altını emanet ettiği ve kazanılan tarihi başarılarda büyük pay sahibi olan Kanadalı pivot Khem Birch ile yollarını ayırdığını açıkladı.

Kulübün resmi mecralarından yayımlanan veda mesajında, tecrübeli oyuncuya kulübe verdiği tüm emekler için teşekkür edilerek, kariyerinin geri kalan bölümünde başarı dileklerinde bulunuldu.


2 Sezonda Rekor Başarı: Müzeye 6 Kupa Birden Götürdü

Fenerbahçe Beko formasıyla 2024-2025 ve 2025-2026 sezonlarında mücadele eden 33 yaşındaki deneyimli uzun, sarı-lacivertli renkler altında adeta kupa koleksiyoneri oldu. Potaya ördüğü duvar ve ribauntlardaki hakimiyetiyle ön plana çıkan Khem Birch, kısa Türkiye kariyerine sığdırdığı başarılarla adını kulüp tarihine yazdırmayı bild.

Khem Fenerbahçe


Fenerbahçe resmi internet sitesi üzerinden yapılan ayrılık açıklamasında, Kanadalı oyuncunun takımdaki başarı dolu serüveni şu ifadelerle özetlendi:

"Tarihimizin ikinci Euroleague şampiyonluğu başta olmak üzere, formamızla 2 Türkiye Ligi, 2 Türkiye Kupası ve 1 Cumhurbaşkanlığı Kupası şampiyonlukları yaşayan oyuncumuz Khem Birch'e tüm emekleri için teşekkür ediyor, kariyerinin bundan sonraki döneminde kendisine başarılar diliyoruz."

Sarı-lacivertli yönetimin, Birch'ün takımdan ayrılmasının ardından EuroLeague ve Süper Lig hedefleri doğrultusunda pota altına yapacağı yeni yabancı transferi için arayışlara hız verdiği öğrenildi.

Muhabir: Haber Merkezi