Bandırma Belediyesi, Avrupa Birliği NetZeroCities programı kapsamında Fransa’nın Dunkerque kenti ile 17 ay boyunca sürdürdüğü “İkiz Şehir Öğrenme Programı”nı başarıyla noktaladı.
Bandırma’yı geleceğin dirençli ve çevre dostu kentlerinden biri yapma hedefiyle yürütülen çalışmalar, belediyede düzenlenen kapanış toplantısıyla değerlendirildi.

“Türkiye’de Örnek Başarı: SECAP Onaylandı”
Bandırma Belediye Başkanı Dursun Mirza’nın öncülüğünde yürütülen süreçte, kısa sürede hazırlanan Sürdürülebilir Enerji ve İklim Eylem Planı (SECAP), Türkiye genelinde örnek bir başarı olarak dikkat çekiyor. Bu eylem planı sayesinde Bandırma, hem uluslararası platformlarda temsil gücünü artırdı hem de Avrupa’daki çevre odaklı iyi uygulama örneklerini yerinde inceleme fırsatı yakaladı.

Bandırma Daha Yeşil ve Daha Dirençli Olacak
17 aylık süreç boyunca iklim değişikliğiyle mücadele, yenilenebilir enerji politikaları ve karbon nötr şehir hedefleri üzerine yoğunlaşıldı. Başkan Dursun Mirza, bu kazanımların Bandırma’nın geleceği için kritik olduğunu belirterek şunları söyledi:
"Bandırma'nın geleceğini daha yaşanabilir, daha dirençli ve çevre dostu bir kent anlayışıyla şekillendiriyoruz. Bugün geldiğimiz noktada Avrupa Birliği ile iş birliklerimizi güçlendiriyor ve şehrimizi iklim nötr hedefine kararlılıkla taşıyoruz."
Emeği Geçen Birimlere Teşekkür
Kapanış toplantısında, projenin başarısında büyük rol oynayan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Enerji Yönetim Birimi, Strateji Geliştirme Müdürlüğü ve tüm proje ortaklarına teşekkür edildi. Bandırma Belediyesi, önümüzdeki dönemde de doğayı koruyan ve geleceği planlayan çevre dostu projeleri hayata geçirmeye devam edeceğini duyurdu.






