DİNÇER ORKAN BELEDİYE’YE PARA KAZANDIRACAK PROJELER ÜSTÜNDE ÇALIŞIYOR

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Karesi Belediyesi’ne gelir getirecek çeşitli projeler üzerinde çalıştıklarını söyleyen Başkan Dinçer Orkan, şu anda Balıkesir – Edremit Karayolu üzerinde outlet tarzı çok fonksiyonlu bir tesis oluşumu için çalıştıklarını kaydetti. Yöresel ürünlerin, gıda işletmelerinin, mağazaların, akaryakıt istasyonları, dinlenme ve eğlence alanlarının yer alacağı tesisin Belediye için önemli bir kazanç kapısı olacağını belirten Orkan, “bu tesis Balıkesir’e, Karesi’ye değer katacak, gelir getirecek bir cazibe merkezi olacak” şeklinde konuştu. Orkan, projeyle ilgili ayrıntıları POLİTİKA’ya anlattı.

KARESİ Belediye Başkanı Dinçer Orkan, Belediye’ye kalıcı gelir sağlayacak yatırımlar için projeler geliştiriyor. Bunların başında Balıkesir – Edremit Karayolu üzerinde, otoban çıkışının bulunduğu alanda outlet tarzı bir tesis projesi. İçinde mağazaların bulunduğu, yöresel ürünlerin satışa sunulduğu, dinlenme alanları, akaryakıt istasyonları, gıda işletmelerinin yer aldığı bir tesis yapmayı planladıklarını söyleyen Başkan Orkan proje hakkında şu bilgileri verdi:

“Belediyemizin kalıcı gelirlere ihtiyacı var. Hem Belediye’ye gelir sağlayacak, hem Balıkesir’e ekonomik anlamda değer katacak, hem de Balıkesir – Edremit karayolu ve otoyoldan transit geçenlerin ilgi odağına dönüşecek bir tesis projemiz var. Outlet tarzında böyle bir tesisin Balıkesir’e önemli bir katkısı olacağına inanıyoruz. Bir yerlerden kalıcı gelir elde etmeye mecburuz; bu gelirler ilçemiz için hizmete dönüşecek. Göreve seçildiğimden bu tarafa 40 milyon lira civarında borç ödedim, borçlarımızı temizliyoruz.  Mevcut gelirlerimizle çarkı döndürmeye çalışıyoruz. İstiyoruz ki Belediye’nin mevcut yapının dışında gelir getirecek işletmeleri, tesisleri olsun. Söz konusu yerde akaryakıt istasyonumuz da olacak. Outlet tarzında düşündüğümüz bu tesiste 50 civarında dükkan yer alacak. Otoyol nedeniyle Susurluk güzergahı bir süre sonra eski ilgiyi görmeyecek. Biz de bu gerçekten hareketle Balıkesir – Edremit karayolu üzerinde benzer bir yapı oluşturmayı ve ilgiyi buraya yönlendirmeyi planlıyoruz. Burada yürüyüş parkurları, dinlenme alanları, çevre düzenlemeleriyle bir cazibe merkezi oluşturacağız. Alttan diğer tarafa geçiş de olacak. Özellikle organik gıda ürünlerinin satışa sunulacağı bir yer olacak. Edremit yolunda aldığımız yerlerin bir kısmı Karesi’de, bir kısmı da İvrindi’de. Orada iş biraz uzadı. Sınır değiştiği için kadastroyla ilgili sıkıntı oldu. Bir de orasının tam ortasından dere yatağı geçiyor. Onu biz başka tarafa deplase edeceğiz. DSİ ile o konuda anlaştık.”

SOKAK İYİŞLEŞTİRMELERİ YAPILACAK

Karesi Belediye Başkanı Dinçer Orkan’ın bir diğer hedefi ise Saat Kulesi ile Zağnos Paşa Camii arasında kalan bölgede bazı sokaklarda iyileştirme çalışmaları yapmak. Bu amaçla 8 adet kamulaştırma çalışması yaptıklarını belirten Başkan Orkan, yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı olacak, tarihi ve kültürel dokunun ön planda tutulacağı, yine yerel kültüre özgü ürünlerin sergilenip satılabileceği, içinde butik işletmeler, butik otellerin de yer alacağı bir tarihi sokak oluşumu için çalıştıklarını kaydetti. İyişleştirme yapılacak sokaklarda kamulaştırılan yapıların restore edileceğini ifade eden Orkan, “bu sokak Balıkesir koksun, Balıkesir’in ürünleri sergilensin, dışarıdan gelen konuklarımızı götürecek yer bulamıyoruz. Ankara’da, Eskişehir’de bunun sayısız örneği var; tıpkı oralardaki gibi yerli ve yabancı turistleri sokağa çekecek çalışmalar yapıyoruz. Peynirlerimizi sergileyip satabiliriz, pek çok gıda ürünümüz mevcut, bu özgün ürünleri konuklarımızın beğenisine sunabiliriz. Amacımız Karesi’de böyle bir tarihi sokak oluşturmak” şeklinde konuştu.

BELEDİYE LÜKS VİLLALAR İNŞA EDİP SATACAK

Dinçer Orkan, Kalaycılar kırsal mahallesinde Belediye’ye ait ada bazlı arsaların bulunduğunu, bu bölgeyi yatay mimari anlayışına uygun biçimde, içinde havuzu, rekreasyon alanları, sosyal tesisleri bulunan bir siteye dönüştürmeyi hedeflediklerini de kaydetti. Orkan konuyla ilgili şunları söyledi:

“Bölgenin değerini arttıracak bir projemiz var. Kalaycılar’da Belediye’ye ait ada bazlı yerlere sahibiz; bu bölgede havuzlu villalar neden olmasın? Ayrıca Saklıbahçe diye bir yer de var bize ait. O bölgeyi de kapsayacak şekilde sosyal alanların yer aldığı güzel bir yer yapacağız. Bununla ilgili karar Meclis’ten geçti. Bu projeyi yaşama geçirebilirsek Belediyemiz için önemli bir kazanç elde edeceğimizi düşünüyorum.  Üçpınar kırsal mahallemizde 600 dönümlük bir arazi var, daha önce eğitim vadisi olarak düşünülüyordu, bundan vazgeçildi. Orayı almak için uğraşıyoruz. Bu konuda Ankara’da çeşitli temaslarımız oldu. Örenğin buranın 50 dönümü yine Milli Eğitim’de kalacak, 20 dönümü sağlıkla ilgili ayrılacak. Yeni bir imar oluşturmayı planlıyoruz. Yapabilirsek oradan hayli kıymetli bir arsa çıkacak bize, gelir getirici bir yatırım olarak düşünüyoruz.”

Göreve seçildiğinden bu tarafa 40 milyon lira civarında borç ödediklerini de hatırlatan Orkan, “Belediye’nin sabit gelirleriyle bu borçların ödenmesi zor. Arsa satarak borç kapatmaya çalışıyoruz. Bu arada durumu bir hayli düzelttik sayılır. Borcu şu anda 17 milyon liraya kadar düşürdük” dedi.

KUVA-YI MİLLİYE MÜZESİ İÇİN ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

Güzel Sanatlar Fakültesi olarak kullanılan eski Balıkesir Lisesi binasının müzeye dönüştürülmesi için çalıştıklarını ifade eden Başkan Orkan, mevcut Kuva-yı Milliye Müzesi’nin ilgi görmediğini, daha aktif ve yaşayan bir müze oluşturularak Balıkesir Kuva-yı Milliyesi gerçeğinin gelecek nesillere aktarılması gerektiğini vurguladı. Orkan, “Belki önümüzdeki üç dört yılda gerçekleşecek bir çalışma ama biz en azından bu işin temellerini atmış olacağız. Balıkesir’e gelen yerli ve yabancı konuklarımızı müze diye götürüp gezdireceğimiz bir yer yok. Mevcut müze işlevsiz. Güzel Sanatlar Fakültesi’ni kampüse taşıyacağız, bu binayı müzeye dönüştürmeyi planlıyoruz. Sokak iyileştirmeleriyle bütünlük arzedecek şekilde yeni ve çok fonksiyonlu bir müze bölgeyi cazibe merkezine dönüştürecektir.”

GELİR GETİRECEK YENİ KAYNAKLARA İHTİYAÇ VAR

Karesi Belediye Başkanı Dinçer Orkan, gelir getirecek projeleri destekleyeceklerini de ifade etti. Özellikle kırsal mahallelerde kooperatifleşme çalışmalarına destek vereceklerini anlatan Orkan, “bizim üretmemiz lazım, üreterek kazanalım istiyoruz. Bu anlamda kırsal mahallelerimizin muhtarlarıyla görüşüyoruz. Onlara koopetarif kurun biz de destek verelim diyorum. Kooperatif aracılığıyla üretin, pazarlamasını biz yapalım diyorum. Kırsal mahallerde kurulacak kooperatiflerin paydaşları olacağız ve onları destekleyeceğiz. Sütü olan peynir yapsın, yoğurt yapsın, paketleyip pazarlama işini biz üstlenelim. Belediye’de sabah sekiz akşam beş mesaisine karşıyım, ben yedi yirmi dört çalışıyorum, düşünüyorum, planlıyorum, herkes bu formatta yaklaşırsa üreten şehir oluruz.”

Tepki Ver | Tepki verilmemiş
Üzgün
DİNÇER ORKAN BELEDİYE’YE PARA KAZANDIRACAK PROJELER ÜSTÜNDE ÇALIŞIYOR
Giriş Yap

Balıkesir Haberleri ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!