BAHÇEŞEHİR Koleji Balıkesir kampüsünde 6 ve 7’nci sınıfta öğrenim gören bir grup öğrenci, Okul Müdürü Ergün Gezer, Sosyal Bilgiler Öğretmeni Tuğrul Dönderdi ve rehber öğretmenleriyle birlikte gazetemizi ziyaret ettiler.

Bahçeşehir Koleji, Basın yayın Kulübü üyesi öğrenciler, günlük bir gazetenin hazırlık aşamasını da görme olanağı buldular. Haberlerin hazırlanış süreci, fotoğraflama, sayfa grafikleri ve baskıya hazırlık aşamaları hakkında bilgiler alan Basın Yayın Kulübü üyesi öğrenciler, POLİTİKA Ailesi’yle de tanışma olanağı buldular.

Gazetemiz Sahibi Güzide Sürmelioğlu’nun günlük bir gazetenin nasıl hazırlandığını anlattığı ziyarette, öğrenciler medya sektörünün en önemli parçası olan gazete yayımcılığı hakkında bilgi sahibi oldular.

Sayfaların bilgisayarda hazırlanışı ve baskı sürecine hazırlık aşamaları hakkında da bilgiler alan öğrenciler, gazeteciliğin dışarıdan görüldüğü gibi kolay bir iş olmadığına karar verdiler. Bahçeşehir öğrencileri, yerel gazetelerin yayınlandıkları kentler için önemini de kavradılar.

Basın yayın Kulübü Üyesi öğrenciler, POLİTİKA’yı ziyaretleriyle ilgili duygu ve düşüncelerini ise slogan, şiir ve küçük notlar halinde bizlerle paylaştılar. Biz de o notları size aktaralım istedik.

Politika

Büyük bir heyecanla gittik

Yeni bilgiler öğrendik

Orada çok eğlendik

Teşekkürler Politika

Şule İdil ÇİMEN

Öğretmenlerimiz bize Politika gazetesine gideceğimizi haber verdikten sonra her gün nasıl gazete çıkarıldığını, tüm haberlere nasıl ulaştıklarını ve gece saatlerinde olan bir olayı nasıl gazeteye yansıttıklarını merak etmiştim ve gazetede bizi konuk eden gazeteciler tüm sorularımızı samimiyetle yanıtladılar. Bir gazetede hukukçu olarak yazarlık yapmayı kendime hedef olarak belirledim ve benim hayatımda bana böyle bir deneyim yaşatan Politika gazetesine teşekkür ederim.

Bahadır ÖZKAN

Politika gazetesine gittikten sonra şunu öğrendim aslında gazeteciliğin göründüğü kadar kolay bir meslek olmayıp bir gazetenin ne kadar zor şekilde hazırlanıp bizim elimize geldiğini de anlamış oldum.

Berkin ARAS

Politika gazetesinde kendimi bir gazeteci gibi hissettim. Bizi gerçekten çok güzel ağırladılar. Bana ve diğer basın yayın kulübü öğrencilerine kattıkları bu bilgilerden dolayı hepsine çok teşekkür ederim.

Sude SARI

ŞİİR

BİR GAZETE

Bir gazeteci düşünün,

Her gün bir gazete çıkartan,

Bir gazete düşünün,

32 yıldır bize Balıkesir’i anlatan

Zehra ŞEREMET

Bahçeşehir Koleji Geziyor,

‘’Politika ile gazeteciliği öğreniyor.’’

Tuna Korkut

Benim ileride gazeteci olmak gibi bir hayalim yok ama yaptıkları işe gerçekten çok saygı duyuyorum. Gazetecilik ilk bakıldığında kolay gibi gözükür ama öyle değildir. Herkes Gazeteci olabilir ama herkes iyi bir gazeteci olamaz. Gazetecilik gerçekten emek isteyen bir iştir. Nasıl bir doktor hastasına özenle bakıyorsa bir gazeteci de bir habere aynı özenle yaklaşmalıdır. POLİTİKA gazetesinin de bu işi hakkıyla ve emeğiyle yapan bir gazete olduğunu gördük. Onları tebrik ediyor işlerinde başarılarının devamını diliyoruz…

Deniz ÇİFTÇİ

O gün ilk kez bir gazeteye gideceğimiz için çok heyecanlıydım. Gezimiz çok eğitici ve verimli geçti. Benim en çok ilgimi çeken gazetenin nasıl basıldığı oldu. Gazetecilik mesleğini yapan kişilerin iletişimi güçlü, meraklı ve araştırmacı özelliklerinin olması gerektiğini öğrendim. Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler..

Emir MERCAN

SLOGAN

Politika gazetesini gezdik, gördük, eğlendik ve öğrendik…

Ayşen ERYILMAZ

Ne mutlu ki bizlere,

Fahri gazeteciler olduk.

Sude KINDIROĞLU

Politika gazetesine gideceğimizi öğrenince çok heyecanlandım ve gün boyunca bunu bekledim. Zaman geldiğinde ise yerimde duramıyordum. Bir sayfanın bile ne kadar çok emek istediğini görünce çok şaşırdım. Renkleri tek tek basıp sonra birleştirmeleri, yarı saydam kağıt kullanmaları oldukça ilgimi çekti. Her gün gazete çıkarmanın zorluğunu ise orada fark ettim. Benim için çok eğitici ve eğlenceli bir geziydi.

Aslı Ece YILMAZ

Ben büyüyünce gazateci olabilirim çünkü gazateciliğin çok önemli bir meslek olduğunu ama biraz da zor olduğunu öğrendim.

Ömer Ada KARADEMİR

Ben,

Politika Gazetesi,

Heyecan!..

Yazan: Seyit ÖZBEK

Bir gazetenin kaç aşamadan geçerek okurlara ulaştığını öğrenmek heyecan vericiydi. Hayalim haber muhabiri olmak..

Naz SAVAŞ

Her zaman yeni fikirler üretip  bunu uygulamaları gerekiyor orada sadece bir haber için  saatlerce mesaiye kalan gazeteciler vardı. Bizim 5 dakikada okuduğumuz bir gazete için 5 saatten fazla emek harcanıyor. Gezi bittiğinde birçok bilgi sahibi olarak okula dönmüştük

Mehmet Emir AKAR

Politika Gazetesine giderken bu gazetenin sadece siyasi ve politik anlamda haber yaptığını sanmıştım. Fakat oraya gittiğimde gördüm ki aslında gazetede spora, sanata, bilime ve kültüre çok fazla önem veriyorlar. Spor yazıları hakkında bilmediğim bilgiler edindim. Gelecekte bende spor yazarı olmak istiyorum.

Yağmur Öykü ALTINTAŞ

İşin mutfak kısmını, gazetenin basımına şahit olmak heyecan vericiydi.